Robotbåten Ystad till Saltsjöbaden

Den 2 november vid lunchtid förtöjer robotbåtten Ystad vid Sune Carlssons båtvarv i Saltsjöbaden.

Robotbåten Ystad ägs av Statens Maritima Museer och drivs av Föreningen Svenska Robotbåtar. Guidade turer ombord erbjuds besökare med initierade berättelser från tiden då hon var i aktiv tjänst.

Ystad sista år i Marinen var 2005 och var livstidsförlängd till 2012, så det är ett hyfsat modernt fartyg.

För de som är intresserade finns möjlighet att åka med henne senare på eftermiddagen till Gålö.
Transport därifrån går att ordna, vi lovar en upplevelse utöver det vanliga, med ca 40 knop och 13 000 hästkrafter.

Mer info finns på www.robotbatar.se

Senaste inlägg