Från årsmötet

Trots att inte styrelsen inte lyckades uppbringa semlor kom 40 glada medlemmar till årsmötet. Många dröjde sig kvar och pratade båtliv – mycket tack vare ett trevligt inslag från Jonas Boding, som berättade om segel och riggning.
Fantastiskt vad många kunskapare det finns i Solsidans båtklubb. Under senare år har vi kunnat informera om sjöräddning, sjösäkerhet och segeltrimning vid mötena tack vare duktigt folk i klubben. Den som önskar lära mer om trimning kan ta hjälp av Jonas. Han kan mot betalning (självklart) se över din/er rigg och/eller segel. Sen ser han gärna att fler har ett code-segel, rullgenacker. Det smartaste komplementet till självslående fock enligt Jonas.

Nu när värmen kommer och solen lyser på restaurang Plankan hoppas vi att fler kommer till varvet och börjar vårrusta. Ett trevligt måste för varje båtägare. Lördag den 6 maj ska alla klenoder i sjön i all sin glans. Sen har ni ytterligare en chans till gemenskap torsdag den 11 maj då vi städar av varvet och grillar korv tillsammans.

Under sjösättningen har scouterna lovat hålla grillen igång och ha mycket kaffe och bullar, så glöm inte att ta med plånboken till sjösättningen!!

PS Glöm inte att skaffa en kraftig presenning att lägga under båten till hösten! Länk till Jonsered Hallbyggarna som säljer bra begagnade presenningar för ca 1000 kr att lägga under båten som bassäng för att fånga upp tvättvatten: https://www.hitta.se/hallbyggarna+jonsereds+ab/kungs%C3%A4ngen/xWCm1quuEa

Glad Påsk önskar styrelsen
Etiketter: årsmöte