Ärade medlemmar!

Sommartips 1:
Fira gärna midsommar på Härsö med Nacka förenade båtklubbar!!

Sommartips 2:
Ta en sväng förbi varvet och tag bort allt gammalt material som du/ni inte längre använder!! Det är inte ”nånannans” sak att städa. Allt som inte hör till vagga och täckning ska bort!!!

Sommartips 3:
Köp in en begagnad Jonseredspresenning och placera under vaggan. Alla som önskar ta upp båten på varvet i framtiden och använder biocid bottenfärg måste ha press under båten.

Sommartips 4: Njut av sommar och sol!!

En rejäl vårstädning till trots finns en hel del kvarlämnat material i form av gamla master, ställningsvirke och annat skrot på varvet som inte hör hemma där! Hjälp klubben med att ta bort det du ”glömt” kvar!!

Styrelsen kommer att ta bort allt som inte är märkt och/eller som lämnats år efter år på varvet. De som nyttjar varvet för reparationer har fått tidslimits som gäller året ut. Eftersom varvsområdet ligger inom naturreservat kommer inte mer tid att beviljas.

Styrelsen kommer att se över klubbens regler som rör förvaring på varvet med mera för att det är uppenbart att vissa har mer på varvet än vad klubbens regler medger och en del lämnar kvar material när de lämnar klubben.

Det nya arrendeavtal som klubben kommer att teckna med kommunen ställer särskilda krav miljöhänsyn. Det är för att möta dessa som styrelsen ber om en insats.

Trevlig sommar!!
Styrelsen