Sjösättning i coronatider

Hej bästa klubbmedlem!

Årets sjösättning äger rum lördag den 2 maj med start kl 07.00. Lagen närmast sjön sjösätter först.
Samling av lagen sker ute vid respektive lagområde, men inte i vägen för pågående sjösättning.

Tidpunkt för samling:
Lag 6 och 7 kl 07.00
Lag 5 kl 08.00
Lag 4 kl 08.30
Lag 3 kl 10.15
Lag 2 kl 13.00
Lag 1 kl 15.30

Alla måste respektera huvudregeln att hålla två meters avstånd till varandra samt att följnde gäller:

• Scouterna kommer inte att hjälpa till med sedvanlig trevlig försäljning, utan alla får ta med egen fikakorg.
  • Påmastning får inte ske under sjösättningen för att minimera trängsel och underlätta sjösättningen.
  • En båtförare är vidtalad som hämtar in och kör ut till våra båtar. OBS med krav på avstånd i båten.
  • Alla som inte har uppgifter uppmanas att hålla social distans och inte störa sjösättningen.
  • Efter att lagets arbetspass är avslutat och alla sett till att respektive uppställningsplats med närmaste omgivning är städad körs båtar till ordinarie förtöjningsplats.
  • Städningen av varvet med tillhörande traditionell korvgrillning ställs in i år. Det är därför ett krav att alla hjälper till med att städa inte bara sin plats utan även närmast runt den. Allt skräp tas hem och pallning staplas snyggt. Den obligatoriska pressen under båten viks ihop. Kom ihåg tatt varvet ligger inom ett naturreservat!!

Styrelsen hoppas att kunna bjuda in till mindre insatser på varvet senare och i mindre grupper för att
snygga till stranden, rensa och samla ihop virke, måla bodar, fixa ett par nya brygglämmar med mera.

Styrelsen tar även gärna emot förslag på andra arbetsinsatser för att hålla klubbens anläggningar i trim.
Men också erbjudanden om att hjälpa till.

Väl mött till en annorlunda sjösättning!
Styrelsen