Ni som kanske glömt kvar förtöjningslinor på bryggan

För att minimera fall- och halkolyckor ska allt förtöjningsgods (som inte används) tas bort från klubbens bryggor under vinterhalvåret.

Linor och fjädrar som finns kvar efter den 15 november betraktas som övergivet gods och tas då bort genom klubbens försorg. För allas säkerhet och trevnad.

Ta gärna en tur förbi bryggan och se om något är kvarglömt innan det tas bort och slängs.

Ett större underhållsjobb pågår på Vårgärdsbryggan. Klart är utbyte av spängerna. Byte av trägarneringen (fenderstocken) kommer att ske efter årsskiftet.

I sommar kan det bli bryggdans!

Med vänliga hälsningar
Solsidans båtklubb/Bryggchefen