Reparation av Vårgärdsbryggan pågår

Med hjälp av ett par andra oldboys i styrelsen har Mats nu slutfört utbytet av trälämmarna mellan betongpontonerna. Ett slitsamt och delvis tung jobb har fixats i egen regi. Jobbet avslutades med att ett par lass med gammalt och uttjänt virke kördes till Östervik. Nu återstår att se om y-bommarnas infästning kan flyttas om så att de fästs direkt i betongpontonerna och inte i dess trägarnering. Ett knepigt jobb för själva y-bommarna måste tas loss och det görs enklast en isvinter, men när kan man räkna med det? Alternativ metod diskuteras med vår entreprenör.

Peter Nilsson som är bryggvärd kommer att länspumpa alla pontoner och Gustaf ska se till att det finns el i alla uttag på stolparna.

En medlem i klubben verkar haft bråttom vid säsongens avslutning, så bråttom att hen hoppade ur skorna.