Bäste klubbmedlem!

Pandemin fortsätter att påverka båtlivet. Ännu ett år utan båtmässa gör att det blir svårare med den mentala omställningen till båtsäsong. Det är väl stor risk för att vi heller inte kan ha årsmöte i Briggen med kaffe och semla.

Men ge inte upp hoppet än – vi avvaktar med att ta ställning. Styrelsens målsättning är att årsmötet hålls en av de sista dagarna i mars. Bered er på en spännande läsning. Vi har nämligen valt att inför årsmötet se över (korta och modernisera) stadgar, reglementen med mera. Allt material kommer i god tid inför mötet, vare sig det blir fysiskt eller digitalt.

Upprustningen av klubbens anläggningar fortgår. Ny landgång är på plats på Erstaviksbryggan och arbetet med ny landgång på Vårgärdsbryggan pågår. Där blir arbetet mera omfattande för att tidens tand även nött på fundamenten. Men förstärkningar av dem får avvakta tills det blir lågvatten på försommaren. På varvet översynen av vattensystemet kompletteras med ytterligare vattenpost på hyllan där scoutbåtarna står.

Glöm inte att fylla i båtägarförsäkran under fliken miljö.

Vi ses under på varvet när vårsolen tittat fram

// Styrelsen