Sjösättning!

Årets båtsäsong drar i gång på allvar i och med sjösättningen lördag den 7 maj. Det är viktigt att du tar reda på tid för samling och start för ditt lag på hemsidan eller klubbhuset.

Två kranbilar är bokade, vattnet är i gång och sätts på med timer på friggeboden.

Kom ihåg att torrslipning (även med dammsugare) och tvätt med högtryck inte får ske efter 24 april. Detta för att inte sjössättningsklara båtar ska smutsas ner.

Vid sjösättningen gäller att du:
-        kommer i tid tillsammans med medhjälpare
-        har med pengar eller swish för köp av scouternas mat/fika
-        har båten är helt klar med linor i för och akter samt midskepps, max 8 m långa
-        har städat upp och tagit hem allt skräp runt båten
-        funderat igenom den uppgift du brukar ha i laget
-        deltar i lagets arbete tills lagets alla båtar är i sjön och lagbasen avslutar arbetet
-        kör båten till ordinarie plats snarast. Inga båtar får ligga kvar vid varvet längre tid
-        kommer ihåg att påmastning inte får ske när sjösättning pågår
-        skriver upp dig på lista för påmastning
-        har mast och rigg helt klara innan du tar plats vid mastkran och inleder påmastning

Vid sjösättningen finns Tim på plats med en jolle och hjälper till med transport till och från båt vid boj.

Scouterna har servering av korv, hamburgare, bullar, läsk och kaffe vid klubbhuset

I klubbgemenskapen ingår att delta i städningen av varvet torsdag den 12 maj kl 18.30. Det är mycket sly som ska klippas, skräp/skrot som ska samlas in, fönster som ska oljas och bryggor som ska fixas. Städningen avslutas med traditionell korvgrillning.

Välkommen till sjösättningen!