2012 > 07

Nu går det att köpa ölet "Solsidan" på systembolaget, något som med all säkerhet kan intressera medlemmarna i Solsidans Båtklubb! Riskkapitalisten tillika solsidebon Christer Gardell ligger bakom dess tillkomst.

Ölet avsmakades av SBK:s webbredaktör mitt på Erstaviken (förstås) och skall enligt uppgift innehålla 50% färre kolhydrater än vanligt öl.

Av detta märktes dock inget - ölet smakade utmärkt ändå! Stilig etikett, trevligt samtalsämne och bra flaska att hålla i för frusna seglarhänder är sådant som utöver detta lägges på plussidan!

Se artikel på DN.se: http://www.dn.se/ekonomi/solsidan-blir-ol

Etiketter: solsidan, öl

Saltsjöbadssonen och världsomseglaren Magnus Woxén kom först i mål i ÅF Offshore Race under måndagseftermiddagen med Farr 30:an "Solsidan".

Självklart var Solsidans Båtklubbs webbredaktör på plats för att filma händelsen nu när båten döpts till ett så passande namn!

"Solsidan" går i mål

Etiketter: åf offshore, solsidan