2013 > 03

Klubbens årsmöte gick som en dans. Fjolåret las till handlingarna och planer för 2013 drogs upp. Viktigaste händelsen är sjösättning lördag den 4 maj.

Liselotte Mohlin avtackades efter 15 år som kassör och Hans Lisell tar nu över bokföringen. Stadgarna ändrades så att det i framtiden endast kommer att sändas ut kallelser mm med mail samt anslås på hemsida.

En miljöplan antogs och Sten Ahlgren redovisade vilka insatser som ska göras på varvet för att rätta till synpunkter från kommunens miljötillsyn.

Efter mötet berättade Milo Dahlman om en ensamseglares kamp mot elementen och för naturen på väg till och från pigvinernas land.

Etiketter: årsmöte, semla, miljöplan

På årsmötet i nästa vecka kommer alltså Milo Dahlman och håller ett föredrag om sina långseglingar. Boken "Mot Pingvinernas Land" kommer säljas signerade för 250:- så tag med kontanter!

Observera att årsmötet hålls kl 19:00 i scouthuset Briggen invid Saltsjöbadens Samskola.

Varmt välkomna!