2021 > 10

Hej!

Du fick för några dagar sedan ett mail från Svenska Båtunionen, som årsmötet i mars beslutade att klubben skulle gå med i.

Genom medlemskap i Svenska Båtunionen (Saltsjön- Mälarens båtförbund) får klubben tillgång till ett nytt administrativt system, bra försäkringar mm.

Det gamla medlemssystemet är nu överflyttat/laddat i Bas. Just nu pågår ett arbete att få det nya medlemsregistret i Bas så korrekt som möjligt. Det är viktigt att alla medlemmar nu kompletterar och korrigerar sina uppgifter.

Vi vill att du loggar in i bas.
·        Använd adressen: batunionen.se
·        Längst upp till höger hittar du en ruta BAS. klicka på den
·        Nu får du upp inloggningsbilden, Klicka på alternativet BAS inloggningskonto
·        I inloggningsrutan fyller du i det användarnamn och password du fått via Båtunionen. Nu får du upp ditt ”konto” i bas

Kontrollera att de uppgifter som lagts in är de rätta
Du skall hitta vilket lag på varvet du är med i, brygga med plats och data på båten mm.

Gå in under: ändra mina uppgifter
1.      Börja med att byta password
2.      Vi vill att du speciellt ser till att mobilnumret är inlagt i fältet mobilnummer. Skälet är att framledes kan info komma via SMS.
3.      Lägg gärna in födelsenummer så kan du fortsättningsvis logga in med Bankid.
4.      Försäkringsbolag och försäkringsnummer kommer att bli ett krav, så uppdatera gärna det på en gång.
5.      Det finns ett otal andra uppgifter, fyll i om du känner för det.

Om du klickar på rapport: mina uppgifter kommer en PDF upp. Den är mysko. Ett känt problem. (skall rättas i kommande version av systemet).

Stöter du på problem skicka ett mail till solsidans.bk@gmail.com

Bästa hälsningar
/Bas-administratörerna