2012 > 04

Den 9 juni kl. 10.30 – 15.00 kommer Rotary i Saltsjöbaden att arrangera en "Sjöloppis" i Saltsjöbaden (Vid KSSS/SkotaHem) till förmån för stiftelsen Skota Hem.

Nu behöver de fylla upp borden med många bra och nyttiga prylar

med marin anknytning som ex båtprylar, böcker, filmer, leksaker, prydnadsföremål

etc. Titta igenom dina förråd för att se på vilket sätt du kan bidra till denna viktiga verksamhet.

När du samlat ihop de prylar du vill skänka ringer du något av följande telefonnummer:

- Emma Hallén, Skota Hem 08 717 39 59

- Roland Kjellström, Värmdö-Skeppslag 0708 99 05 88

- Peter Söderstam, Saltsjöbadens Rotaryklubb 070 597 05 35

Självfallet är du också välkommen den 9 juni om du vill passa på att fynda bland alla fina sjöprylar.

Som sagt allt överskott går till Skota Hems verksamhet i Saltsjöbaden.

Hälsar Saltsjöbadens Rotaryklubb, Värmdö-Skeppslag RK

Etiketter: skota hem, loppis, stöd

Det är inte bara båtarna som ska rustas efter vinteride. Till det årliga underhållet som görs för att allt ska flyta vid sjösättningen hör översyn av spår, slipspel, bryggor och bojar.

Arbetet pågår och allt väsentligt ska vara klart till sjösättningen. Ser eller märker du att något felar så hör av dig till klubben genom att klicka här.

Etiketter: vårrustning

Trots snöglopp under dagen idag inkopplades sjövattensystemet på varvet av bland annat Gustaf Tham och Sten Ahlgren, så nu går det bra att ta vatten ur kranarna.

Varvschefen påminner dock om att två veckor före sjösättning får man inte högtryckstvätta botten, då detta ger partiklar i luften som smutsar ned omkringliggande båtar.

Deadline för detta är således fredagen 20 april - vilket är kommande fredag.

Nu är turordningslistorna för lagen klara. Ladda hem listan för ditt lag här och kolla att du finns med och att dina data stämmer.

Om du inte finns med på listan för ditt lag, kontakta då varvschefen Sten Ahlgren på 070-60 10 717 samt din lagbas.

Idag är det 26 dagar kvar till sjösätting!

Protokoll fört vid årsmötet är nu färdigt och finns för medlemmar att läsa här!

Etiketter: årsmöte, protokoll

DaVinciskolans 5:e klass öppnar återigen upp "Skrovets Grill och Café" under sjösättningsdagen den 5:e maj. Det är alltså samma klass som med glada miner fixade jättegod mat och fika under torrsättningen i höstas.

Klassen samlar ihop pengar till en klassresa till Gotland, så dricks för god service är såklart välkommet - glöm inte att ta med kontanter!

Meny och prislista ser ut som följer:

Hamburgare 30 kr
Korv med bröd 10 kr