2018 > 09

Tyvärr har stora mastkranens elwinsh (telfer) havererat på varvet med dåliga utsikter att hinna bli reparerad innan sjösättning. Detta kan vara bra att veta för er med tunga master som kan behöva utöka med fler hjälpande händer vid avmastning.

Båtklubben har dessutom en ny adress:

Solsidans Båtklubb
Älgövägen 200
13337 Saltsjöbaden

Här hittar du laglistorna för höstens upptagning samt annan viktig information inför upptagningshelgen. Reviderade laglistor publicerades 180920.

Notera att det har gjorts justeringar i tider för lagen samt att det är av största vikt att du inte lägger din båt på boj vid varvet innan du har rätt till tillträde.

Du skall även ha förberett din plats på varvet med en presenning så att du fångar upp det giftiga vattnet vid bottentvätt (se bild).

Har du frågor eller om något är oklart bör du kontakta varvschefen Sten Ahlgren på 070-601 07 17.

Här hittar du laglistorna och den övriga informationen.

Härsögruppen kallar till arbetsdagar den 21-23 september. Det vore bra att så många som möjligt kan ställa upp någon av dessa dagar. Det är en hel del jobb som måste utföras innan vi stänger Härsö för säsongen.

Ta kontakt med Teddy Jansson teddyj@telia.com och meddela om du kan ställa upp och för att få mer information.

Glöm inte att hålla koll på väder och vind. Blir en eller flera arbetsdagar inställda kommer vi att meddela detta på hemsidan! www.nfbk.se

Tack på förhand, Mats Edestig.