2018

Tyvärr har stora mastkranens elwinsh (telfer) havererat på varvet med dåliga utsikter att hinna bli reparerad innan sjösättning. Detta kan vara bra att veta för er med tunga master som kan behöva utöka med fler hjälpande händer vid avmastning.

Båtklubben har dessutom en ny adress:

Solsidans Båtklubb
Älgövägen 200
13337 Saltsjöbaden

Här hittar du laglistorna för höstens upptagning samt annan viktig information inför upptagningshelgen. Reviderade laglistor publicerades 180920.

Notera att det har gjorts justeringar i tider för lagen samt att det är av största vikt att du inte lägger din båt på boj vid varvet innan du har rätt till tillträde.

Du skall även ha förberett din plats på varvet med en presenning så att du fångar upp det giftiga vattnet vid bottentvätt (se bild).

Har du frågor eller om något är oklart bör du kontakta varvschefen Sten Ahlgren på 070-601 07 17.

Här hittar du laglistorna och den övriga informationen.

Härsögruppen kallar till arbetsdagar den 21-23 september. Det vore bra att så många som möjligt kan ställa upp någon av dessa dagar. Det är en hel del jobb som måste utföras innan vi stänger Härsö för säsongen.

Ta kontakt med Teddy Jansson teddyj@telia.com och meddela om du kan ställa upp och för att få mer information.

Glöm inte att hålla koll på väder och vind. Blir en eller flera arbetsdagar inställda kommer vi att meddela detta på hemsidan! www.nfbk.se

Tack på förhand, Mats Edestig.

ANGÅEDNE TORRSÄTTNINGEN 29 + 30 SEPTEMBER 2018:

NY TORRSÄTTNINGSORDNING MED NYA TIDER

FÖR ATT SLIPPA TORRSÄTTA I MÖRKER PÅ LÖRDAGKVÄLLEN KOMMER LAG 7 VID MASTSKJULET ATT TORRSÄTTA PÅ SÖNDAG FÖRMIDDAG.

DETTA BETYDER ATT LAG 1 LÄNGST UPP PÅ VARVET OCH LAG 6 PÅ HYLLAN BREDVID KLUBBHUSET VÄXELVIS KÖR SLIPVAGNEN

LAG 5 NEDRE VARVET STARTAR NÅGOT SENARE PÅ LÖRDAGEN.

GENOM DETTA HOPPAS VI HINNA TORRSÄTTA ALLA BÅTAR I LAG 3 FÖRE MÖRKER.

Sten Ahlgren
Varvschef

Nu är laglistorna klara.

Klicka på länken nedan för att komma till dessa, där information finns om när det är din tur att sjösätta mm.

Du behöver lösenord för att komma in i dessa sidor.

Du hittar laglistorna här.

Nu är vattnet äntligen påslaget på varvet så att det går bra att tvätta våra dyrgripar.

Tänk på att ta hänsyn till dina båtrgannar när du går loss med högtryckssprutan!

Etiketter: varvet

Tid:     Tisdag den 13 mars 2018, kl. 19.00
Lokal: Briggen, vid Samskolan i Saltsjöbaden

Dagordning för årsmötet
1, Mötets öppnande
2, Val av ordförande vid mötet
3, Val av sekreterare vid mötet
4, Val av justerare tillika rösträknare
5, Fastställande av röstlängd
6, Fastställande av dagordning
7, Fråga om mötet kallats stadgeenligt
8, Styrelsens verksamhetsberättelse och årsredovisning
9, Revisorernas berättelse
10, Fråga om ansvarsfrihet för styrelsen
11, Fastställande av underhållsplan, budget och avgifter för 2018
12, Val av styrelseledamöter samt suppleanter
13, Val av revisorer, suppleanter
14, Val av valberedning
15, Beslut om ändring av stadgar
16, Information om Nacka kommuns arrendeavtal med miljökrav.
17, Övriga frågor
18, Årsmötet avslutas

VÄLKOMNA!

Bilagor:
1, Kallelse med årsberättelse och budget 2018
2, Stadgar
3, Varvs- och hamnreglemente
4, Underhållsplan 2018
5, Valberedningens förslag

Bilagor hittar du HÄR

Etiketter: årsmöte

Alla medlemmar och även före detta medlemmar som har material på varvet som inte hör till den verksamhet som klubben bedriver uppmanas att omgående, dock senast till städdagen ta bort detta material!

Jollar, master, vagg- och ställningsmaterial, släpkärror, skräp och skrot med mera  som övergivits eller "bara ligger kvar" ska också tas bort.

Klubben anläggningar är ingen fristad för fleråriga byggprojekt eller plats för förvaring av material som inte är kopplat till vinterförvaring och vårrustning av båtar som har tillstånd att ligga på varvet.

Varvet ligger inom ett naturreservat och är upplåtet med arrende som stadgar att klubben får vinterförvara båtar och tillhörande material.

Styrelsen har när godtagbara skäl finns gått med på att båtar får stå kvar på land en säsong för reparation och ombyggnad. Mångåriga projekt, upplag, långtidsförvaring på land av båtar med mera är inte tillåtet och måste upphöra.

Inom några veckor kommer det material som styrelsen anser vara av ovan beskrivet slag att sprayas med markeringsfärg. I samband med vårstädningen kommer kvarliggande sprayad utrustning att omhändertas och lämnas till återvinningsstation.

Saltsjöbaden 2018-01-30

Det blåser rejält på varvet, rakt in sydostlig vind. Flera pressenningar har blåst av.

Se till att kolla din täckning och stöttning i närtid så att din båt inte välter och skadas eller skadar någon annan båt.