2019

Klubbens entreprenör Per Jansson har gjort ett jättefint jobb. Bit för bit har bryggan och dess underbyggnad bytts ut. Vid mastkranen har Per varit tvungen att säkra upp fundamentet genom att gjuta innanför geoduk. Bryggan är nu en träkonstruktion på kraftiga stålpålar och bör hålla i minst 50 år.

Ett par flitiga gossar i styrelsen har tagit hand om gammalt virke och skräp. Plank från gamla bryggan har lagts upp på varvet och skräp och dåligt virke har körts till återvinning. Det återstår att bygga ett upplag för användbart fd bryggplank.

Teflern är även upphängd i mastkrananen så nu är alla avmastrare välkomna att masta av!

Etiketter: varvet

Tänk att det redan är dags att planera för torrsättning. Därför har vår varvschef färdigställt torrsärrningslistor för detta.

Dessa hittar du här.

Hej Solsidans Båtklubb,

Tack för din livräddande gåva. Varje krona är viktig för att rädda liv och lindra nöd där det behövs som mest.
Hör gärna av dig till oss om du skulle ha några frågor om ditt givande på: 010-199 33 00 eller givarservice@lakareutangranser.se.
Tack för att du är med oss,
Läkare Utan Gränser

Detta är medlemmarnas gåva genom att avstå städpremien till Läkare utan gränser.

Stort tack till alla trevliga klubbmedlemmar, scouter och kranförare som bidrog till en fint genomförd sjösättning.

Vi får stå ut med att det tar lite mera tid än beräknat. Det viktiga är att inga olyckor inträffar. Alla får en härlig dag med en massa frisk luft och trevlig samvaro kring grill och fikabord.

Räknar med att många kommer på torsdag kväll (9 maj kl 18.30) till den traditionsenliga städningen av varvet. Lasse, vår nya varvschef inledde sin era med en fint arrangerad sjösättning, han har en lista med saker som vi tillsammans måste fixa på städdagen. Klubben bjuder självklart på korv och potatissallad och ännu en chans till lite båtsnack och kul med varvsvänner innan vi ger oss ut på världshaven!

Mastkransbryggan på varvet står inför en nödvändig restaurering.

Därför kommer den vara avstängd mellan 1 juni till sista augusti, och därmed inte kunna nyttjas.

Samtliga trailerbåtar skall vara borttransporterade från varvet senast den 1 maj 2019.

Bommen kommer att hållas öppen:
Lördagen den 27/4 mellan kl 10:00-13:00
Söndag den 28/4 mellan kl 10:00 – 13:00

Vid eventuella frågor kontakta varvschefen

Lars Öberg
lars.oberg@icloud.com

Etiketter: trailerbåtar, varvet

Nu är laglistorna klara!

Följ länken nedan så hittar du det samlingsdokument där lagen ligger.

Laglistor

Tisdag den 12 mars 2019, kl. 19.00 i Briggen, vid Samskolan i Saltsjöbaden

I anslutning till årsmötet berättar Sten om sina 16 år som varvschef.

Dagordning för årsmötet

1.       Mötets öppnande
2.       Val av ordförande vid mötet
3.       Val av sekreterare vid mötet
4.       Val av justerare tillika rösträknare
5.       Fastställande av röstlängd
6.       Fastställande av dagordning
7.       Fråga om mötet kallats stadgeenligt
8.       Styrelsens verksamhetsberättelse och årsredovisning
9.       Revisorernas berättelse
10.   Fråga om ansvarsfrihet för styrelsen
11.   Fastställande av underhållsplan, budget och avgifter för 2019
12.   Val av styrelseledamöter samt suppleanter
13.   Val av revisorer, suppleanter
14.   Val av valberedning
15.   Beslut om ändring av stadgar
16.   Information om renoveringen av mastbryggan.
17.   Övriga frågor
18.   Årsmötet avslutas

VÄLKOMNA!

Klicka här för att ladda ned bilagor

Pampas Transport & Entrepenad har på uppdrag av styrelsen satt igång det omfattande arbetet med att renovera den utsatta mastkransbryggan som har fungerat väl i många år, men nu är i angeläget behov renovering.

Upphandlings- och planeringsarbetet har helt skötts av klubbens styresle. Givetvis kommer bygget vara klart lagom till säsongen drar igång.

Mer bilder och info kommer senare.

Bilder från Kate Farkas, Peter Nilsson och Hasse Lissell.

Etiketter: varvet, styrelsen