2013 > 09

Dieselmotorolja och glykol kan numera köpas via varvschefen till lägre priser då inköp sker i större kvantitet från motormekanikerfirma.

Kontakta sten.sacon@swipnet.se för priser och information!

Några bilder från helgens lyckade torrsättning hittar du här.
Etiketter: dieselolja, glykol
Här är tips på en ny typ av stötta genom Stockholms Båtsnickeri som skriver såhär:

"Nu inför upptagningarna så har vi ingått i ett samarbete med Crado Equipment att försälja deras båtstöttor. Vi säljer dom på Fisksätra Marina, Nacka. Vi kan erbjuda leverans med ASA bud till ett mycket förmånligt pris i Stockholmsområdet, 99--299 kr, (4 stöttor).

Vid större beställning har vi möjlighet att ge en offert. Här vill vi gärna nämna att Göta Segelsällskap, Långholmen, har beställt 50 st. Se även www.crado.se"

Tack för tipset Mats Hallgren, se detaljer om stöttan och priser i dokumentet nedan.
Etiketter: varvet, stöttning
  • LAG 6 kallas till varvet redan fredagen den 27 kl 15:00 för att återställa vaggor efter att klubben förbättrat marken vid klubbhuset. DETTA ÄR VIKTIGT ATT DETTA BLIR KLART SÅ DET INTE SINNKAR UPPTAGNINGEN PÅ LÖRDAGEN.
  • Vinschen på stora mastkranen är nu både lagad, provkörd och monterad.
  • Klubben avslutar sitt postgirokon. Betala därför endast in enligt anvisningarna på fakturan.
  • Under avmastnings- och torrsättningshelgen har vi fått tillfälligt P-tillstånd på Jaktvarvsvägen. Filen hittar du längst ned som måste placeras fullt synligt i framrutan.
  • Söker du information om torrsättningstider och laglistor kan du klicka här.
Läs hela inlägget »
Varvschefen meddelar att den ena kranbilen anländer redan på fredagen dagen innan torrsättning och är arbetsredo från kl 1500. Detta för att placera ut alla vaggor på det område där marken gjorts iordning för de som hör till lag 6.

Så hör du till lag 6 är det klokt om du är på plats då.

Varvschefen meddelar även att det kommer serveras sedvanlig torrsättningsmat (låter inte lika läckert som det brukar smaka...!) på torrsättningsdagen, så ta med kontanter.

Elvinschen (telfern) till stora mastkranen är tillfälligtvis ur funktion, men vår "elnestor" Gustaf Tham har goda förhoppningar om att detta skall vara ordnat inom kort. Info kommer här i samma stund som så skett. Veva går dock utmärkt redan nu.

Telfernpå lilla mastkranen är redo och driftsatt.