Ostlig kuling

Den hårda vinden från ost ställde till det häromdagen. Båtar vid klubbens bojar på varvet slet sig. I ett fall gick det riktigt illa – båten är skadad och måste bärgas. Det är viktigt att följa den gamla regeln, förtöj för storm när båten ligger i ett utsatt läge. Kraftig lina inträdd i armerad plastslang rekommenderas för svajliggare. Då minskar risken att linan tvinnar sig runt bojen och nöts av.

Även vi bryggorna påverkades flera båtar av den kraftiga vinden. Ta gärna en sväng förbi båten och se till att allt är i sin ordning.