Fantastisk säsongsavslutning

I strålande sol och laber vind genomfördes torrsättningen utan malörer och med bra tidshållning.

All teknisk utrustning fungerade och kranförarna gjorde i vanlig ordning en fin insats tillsammans med övriga funktionärer. Till allmän glädje tvättar nästan alla nu båtbotten på ett miljövänligt sätt. Det var pressar formade till bassänger under nästan alla båtar och det vart nästan fullt i uppsamlingstankarna.

Under säsongen har en av knapparna på manöverdonet till mastkranswinschen knäckts, båda mastvagnarna skadats samt nya konsoler utanpå mastskjulet knäckts utan att skadorna rapporterats in. Det är dålig stil och illojalt mot andra klubbmedlemmar att inte anmäla skador så att de kan repareras. Sånt kan givetvis inträffa - men anmäl det omgående till varvschefen så att det också kan åtgärdas snabbt.

OBS – det härjar en stöldliga i trakterna. Några dagar före torrsättningen hade ligan använt klubbens roddbåt och sen låtit den driva iväg. Varvschefen fick en påringning från Torskholmens båtklubb om att båten fanns i deras hamn. Samtidigt var sjöpolisen vid varvet och med en arbetsbåt och plockade upp två 300 hk motorer och en 125 hk motor vid udden söder om varvet. Troligen har stöldligan kapsejsat på väg till varvet och tappat motorerna. Var vaksam och ta hem allt som är stöldbegärligt. Ta av kåpor, propellrar och om möjligt drev från utombordare. Det är som regel motorer över 50 hk som stjäls.

Snart är höstrusket här – förtöj pressar för storm, men inte i stöttorna. Kontrollera att stöttorna står rätt och är lagom hårt dragna. Njut av skog och mark i väntan på en ny båtsäsong!
//Styrelsen