Efterlysning!

Styrelsen efterlyser ägare till några master, bommar mm som legat orörda i mastskjulen i flera år.
Master, bommar och annat riggmaterial har lämnats omärkta och i strid mot klubbens regler under lång tid. Om inte en ägare omgående hör av sig till styrelsen och tar bort materialet kommer styrelsen att köra allt som bedöms som kvarlämnat och är omärkt till skrot/metallåtervinningen.

I det vänstra skeppet nedersta hyllan i mastskjulet ligger ett antal master och bommar. Hyllan är märkt ”skrot”. Materialet är gulsprejat.

- Längst in i mastskjulet ligger ett antal moduler som troligen tillhört ett rullstorssystem.
- På utsidan av mastskjulet har under många år legat en lång mast upplagd insvept i plats.  Masten är nu nedlagd på marken. Denna mast bedöms ha ett större värde. Om någon medlem vet vems masten är vill styrelsen få tips om ägare så att denne kan kontaktas. Hittar vi ingen ägare i höst kommer masten att säljas.

OBS!
I mastskjulen får bara master förvaras. Vant och ev profil ska vara surrade längs masten. Spridare ska vara borttagna. Masten ska vara märkt. Det finns små masonitskyltar i en burk i mastskjulet som man skriver namn på och sen spar och har år efter år.
//Styrelsen