Nya mastbryggan klar

Klubbens entreprenör Per Jansson har gjort ett jättefint jobb. Bit för bit har bryggan och dess underbyggnad bytts ut. Vid mastkranen har Per varit tvungen att säkra upp fundamentet genom att gjuta innanför geoduk. Bryggan är nu en träkonstruktion på kraftiga stålpålar och bör hålla i minst 50 år.

Ett par flitiga gossar i styrelsen har tagit hand om gammalt virke och skräp. Plank från gamla bryggan har lagts upp på varvet och skräp och dåligt virke har körts till återvinning. Det återstår att bygga ett upplag för användbart fd bryggplank.

Teflern är även upphängd i mastkrananen så nu är alla avmastrare välkomna att masta av!

Etiketter: varvet